Subject: Re: Kuuste alajaama kinnistu riigitee ristumiskohast
From: "Erki Potisepp" <[email-masked]>
To: Herkki Rõõm <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: "Tuuli Tsahkna" <[email-masked]>,Ülar Ševerev <[email-masked]>
Date: Mon, 13 Jan 2025 09:29:48 +0200

Tere!
Saadan kooskõlastamiseks Kuuste alajaama mahasõidu rekonstrueerimise 
ehitusprojekti.
Palun kooskõlastada projektlahendus.

Lugupidamisega,

Erki Potisepp

Teede projekteerija/projektijuht

Road Engineering OÜ

5167159

Kontakt Tuuli Tsahkna (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval L, 28. 
detsember 2024 kell 00:24:

Tere!

Vastan ka kirjalikult meie viimatise telefonivestluse jätkuks.

Kokkuvõtvalt – Eleringi poolt soovitud lahendus rajada ristumiskoht 
osaliselt tüüplahenduse I ning osaliselt tüüplahenduse II alusel ei ole 
lubatud.

Oma nõuetes sätestasime, et ristumiskoht peab olema asfaltkattega, peenrad 
kuni 1,0 m.

Kinnistul toimuva ehituse perioodiks saaksime soovi korral lubada ajutist 
lahendust – ristumiskoha laiendamine, milleks sõlmitakse eraldi tähtajaline 
leping (nt kuni 60 päeva) ning lepingu lõppedes tuleb ristumiskoha laiendus 
likvideerida.

Telefonivestluses mainisite, et ilmselt laiemat ristumiskohta on vaja mitte 
ainult konkreetselt alajaama ehitamise käigus, vaid suuremate sõidukite 
juurdepääs võib osutuda vajalikuks ka alajaama hilisema hoolduse käigus, nt 
kui on vaja mingi suurem detail välja vahetada. Seega poleks ajutine 
ristumiskoha laiendamine lahendus.

Antud asukohas on riigitee puhul tegemist suhteliselt madala 
liiklussagedusega kõrvalmaanteega. Kuuste alajaama kinnistule kavandatav 
tegevus, mille liikluskoosseis eeldab suuremaid pöördekoridore on siiski 
harvad, st neid võib sooritada ka osaliselt riigitee vastassuunavööndis. St, 
et ristumiskoha pöörderaadiused 15 m ei tundu olevat vajalikud ning 
põhjendatud. Samuti ei teki ristumiskohal suure tõenäosusega olukorda, kus 
kõrvuti on kaks sõidukit, st ristumiskoha (mahasõidutee) laiust saab 
manöövriteks kasutada terviklikult.

Ristumiskoha kavandamisel võtta aluseks meie tüüplahendus II ning 
kavandatava liikluskoosseisu kõige suuremad sõidukid ning lisaks lähtuda 
ristumiskoha gabariitide kavandamisel ülal mainitud põhimõtetest. Kavandatav 
ristumiskoht, mille aluseks on tüüplahendus II, ei pea tingimata olema ette 
antud maksimaalsete mõõtudega.

Töö jooksul tekkivate täiendavate küsimustega palun pöörduge edaspidi Herkki 
Rõõmu poole: [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>

Ilusat vana aasta lõppu!

Lugupidamisega

Tuuli Tsahkna

peaspetsialist

planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

Tel: +372 5807 3001

 <http://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

Valge 4 / 11413 Tallinn

From: Erki Potisepp <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, December 18, 2024 7:48 PM
To: Tuuli Tsahkna <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Ülar Ševerev <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Kuuste alajaam mahasõit

Tere!

Hakkan koostama Kuuste alajaama teeprojekti.

Tahtsin üle täpsustada mahasõidu parameetrid.

05.11.24 saadetud mahasõidu ehitamise nõuetes p 9 on soovitud tüüpmahasõitu 
II.

Ristumiskoha plaanilahenduse koostamisel lähtuda meie tüüpjoonise II 
põhimõtetest.
Pöörderaadiused määrata liikluskoosseisu kõige ebasoodsama sõiduki 
pöördekoridoride järgi.
Kujutada pöördekoridorid joonistel.

Elering on soovinud rajada mahasõidul tüüp I järgi asfalteeritud osa ja tüüp 
II järgi R15m killustikkattega ala.

Peamiselt kasutab alajaama mahasõitu sõiduautod, suurem raadius on vajalik 
vaid lühikeseks perioodiks ehitustööde ajaks.

Kas väljapakutud lahendus tüüp I järgi asfalteerimine ja tüüp II järgi 
killustikkattega ala on sobilik?

Lugupidamisega,

Erki Potisepp

Teede projekteerija/projektijuht

Road Engineering OÜ

5167159

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.